tiRai haTi

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, lagi Maha penyayang.

Assalammualaikum w.b.t
Alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Ilahi kerana memberi saya hidayah untuk menghasilkan blog ini..selama ini saya tercari-cari wadah untuk berdakwah iaitu suatu perkara yang sangat dituntut agar kita melakukannya. Impian arwah ayah untuk melihat saya menjadi seorang guru tidak dapat saya penuhi..walaupun begitu saya percaya dengan cara berdakwah melalui blog ini secara tidak langsung menjadikan saya seperti seorang guru.Walaupun dengan ilmu yang sedikit melalui pembacaan dan rujukan diharapkan dapat dikongsi dan dijadikan panduan atau ingatan berguna buat saya serta pembaca blog yang lain…
Terdetik di hati ini untuk berkongsi perasaan yang saya rasai apabila semakin berusaha mempelajari ilmu Allah..Seharusnyalah kita sebagai hamba merasa takjub dengan kebesaran Allah setiap kali kita melihat setiap kejadianNya…Sememangnya kejadian Allah itu takkan dapat kita pertikaikan. Semakin kita memikirkannya, semakin kerdil terasa diri kita.
Firman Allah dalam Surah Ar-R’ad ayat 3 bermaksud..
“Dan Dia lah yang menjadikan bumi terbentang luas, dan menjadikan padanya gunung ganang (terdiri kukuh) serta sungai-sungai ( yang mengalir). Dan dari tiap-tiap jenis buah-buahan, Ia jadikan padanya pasangan:dua-dua.Ia juga melindungi siang dengan malam silih berganti. Sesungguhnya semuanya itu mengandungi tanda-tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang (mahu) berfikir”.


Semoga blog ini boleh menambah ilmu pengetahuan dan menjadi rujukan buat semua pembaca.Segala kelebihan itu adalah dari Allah yang Maha Besar dan segala kekurangan itu adalah kelemahan diri saya sendiri. Insya’allah selagi ada usia ini saya akan terus berdakwah. semoga ianya berada pada jalan yang diredhai Allah…Amin..

5 comments on “tiRai haTi

Respons

