sEsuaTu..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,

Beberapa hari ini saya seperti mencari sesuatu..mencari apa yang seakan hilang dari hidup ini…jauh disudut hati ini saya seakan ingin mengasingkan diri jauh dari semua benda yang sentiasa mengalpakan dan menjauhkan saya dari mengingati-Nya….memperuntukkan waktu untuk diri sendiri, mengabdikan diri pada yang mencipta…..

Semakin saya ingin mendekati-Nya…terasa semakin jauh saya tersasar…terlalu banyak dugaan yang menghalangi niat suci ini….lemahnya diri ini dalam mengharungi ujianMu Ya Allah….

Terasa sangat rindu untuk menadah tangan sehingga puas meluahkan syukur, impian, harapan dan menyerahkan diri kepada-Nya Yang maha Mendengar lagi Maha Memahami….rindu untuk menyelak sehelai demi sehelai kitab suci Al-Quran dan mengalunkannya dengan penuh rendah hati agar jiwa dan hati ini akan kembali merasakan ketenangan….

Ketenangan itulah yang sangat saya harapkan….kadangkala seakan sakit dada ini apabila saya mengucapkan istigfar…ingin saya hela dan buang jauh segala titik- titik noda yang semakin banyak berkumpul di hati….lalainya saya mengumpul bekal untuk akhirat nanti….jauhnya saya daripada-Nya….

Ya Allah…bimbinglah aku ke jalan yang benar…yang Engkau redhai…hadiahkanlah aku ketenangan dijiwa ini…..Amin….

Respons

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s