biSiK hAtiKu…

Ya Allah
Aku terlalu kerdil dan lemah
Tiadalah gunanya aku tanpa redha-Mu
Ampunilah aku kerana kejahilanku
Mensia-siakan usiaku
hingga kau berikan derita ini
Adakah ia ujian atau balasan
atas semua kekesalanku…

Ya Allah
Aku pasrah andai ini balasan untukku…
Namun kadangkala aku tidak sekuat siti khadijah
Aku tidak sehebat Rabiatul Adawiyah…
Aku hanya insan biasa yang pernah berdosa…
Yang sedang berusaha menyucikan luka lama dari berbekas di jiwa

Ya Allah
Berilah aku hidayah-Mu
Agar aku tetap dalam keampunan-Mu
Berilah ketenangan dalam jiwaku
Terimalah taubatku…
Janganlah Engkau biar aku dalam hidup ini tanpa walau sesaat pun petunjuk-Mu

Ya Allah..
Kurnikanlah aku kasih sayang-mu
Kasih sayang orang-orang yang mengasihi-mu
Serta apa jua kasih sayang yang boleh menjadikan aku kasih kepada-Mu
Janganlah kami diuji dengan sesuatu yang tidak sanggup kami menghadapinya…

Ampunilah aku…
Ampunilah aku…
Ampunilah aku hamba-Mu ini..
Ya Allah!

Respons

