kaTa siaPa sEriNg kiTa ikUt..seNdiRi JaWaB..

 
. Manusia – Eh, dah subuh dah?
· Malaikat – Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan sola…t subuh mu
· Syaitan – Alahhhhhh, sekejaplah, mengantuk ni…awal lagi ni..zzZZz
 
· Manusia – Nak makan, laparlah ..
· Malaikat – Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah….
· Syaitan – Ahh, tak payahlah… dah lapar ni ! makan saja..sedapnya
 
· Manusia – Hari ni nak pakai apa ye?
· Malaikat – Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.
· Syaitan – Ehh, panaslah, tak ada style langsung, nampak kampung!
 
· Manusia – Alamak, dah lewat!
· Malaikat – Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.
· Syaitan – Ahhh? awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X punchkanlah?
 
· Manusia – Azan sudah kedengaran.. ..
· Malaikat – Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
· Syaitan – Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi ni.
 
· Manusia – Eh, eh…. tak boleh tengok ini, berdosa..
· Malaikat – Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah
Maha Melihat dan Maha Mengetahui !
. Syaitan – Perggghh… best tu…rugi ooo kalau tak tengok ni.
 
· Manusia – Saudaraku sedang melakukan dosa
· Malaikat – Wahai anak Adam, cegahla ia..
· Syaitan – Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantak dia lah
 
· Manusia – Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
· Malaikat – Wahai anak Adam, nasihat-menasihati lah sesama kamu..
· Syaitan – Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2…pandai2 lah
 
· Manusia – Aku telah berdosa..
· Malaikat – Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu, sesungguhnya Allah Maha
Pengampun.
· Syaitan – Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat… muda
lagi kan..lagipun hidup hanya sekali..rugilah..(kalau sempatla)
 
· Manusia – Kalau pergi, mesti seronok!
· Malaikat – Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang
dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu.
· Syaitan – Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu…Jomlahhh !
 
· Manusia – Uuhhh..letihnya harini..tak solat lagi ni.
· Malaikat – Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di
dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu.
· Syaitan – Hey anak Adam, ikutilah aku, kebahagiaan di dunia (sahaja) dan
kebahagiaan diakhirat untukmu nanti ada juga (jangan mimpilah!)
 
· Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
· 1. Anda – Patut ke aku sorang saja yang baca di sini ??
· 2. Malaikat – Ingatkan pada kawan yang anda kenal..sebarkan lah !
· 3. Syaitan – Tak payahlah sibuk2 ..biar je disini.
 
 
sumber: Blog Tok Wan

Respons

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s